Tanums Rent och Fint städar till belåtenhet

Tanums Rent och Fint

Bra städning handlar om att bry sig. På städföretaget Tanums rent och fint AB sätter man kunden i centrum och utvecklar uppdraget i en dialog. Det ska synas att arbetet görs ordentligt och helst ska kundens förväntningar överträffas.

Agime och Agim Plava driver Tanums Rent och Fint AB kom till Sverige 1992 och hittade till Tanum två år senare samtidigt som de fick uppehållstillstånd. Agime förklarar hur hon först arbetade som lokalvårdare på Tanumsskolan samtidigt som hon tålmodigt lärde sig språket. Där fick hon mycket komplimanger och bekräftelse på sitt fina arbete.  
– Det var faktisk min chef som sa att jag borde starta eget eftersom jag var så duktig, säger Agime.

Sagt och gjort, år 2004 grundades Tanums Rent och Fint. Här fick Agime utlopp för sin vilja att göra ett bra jobb och kunde visa upp det för flera. Ryktet om hennes förträfflighet spred sig och fler kunder strömmade till. Två år senare, 2006, fick hon tredje pris som bästa städbolag med utländsk bakgrund i hela Sverige.
– Det är en härlig känsla att göra fint och fräscht för min kund, berättar Agime.

Agim som arbetade som arbetade som maskiningenjör i en gruva innan han kom in i städbranschen 1996 har alltid strävat efter att hålla rent omkring sig. Han berättar om hur viktigt det är att hålla rent och städat för att något ska fungera professionellt. En erfarenhet han tog med sig till Tanums Rent och Fint som har fasta kunder inom industrin, på kontor och hos privatpersoner.
– Utöver det erbjuder vi flyttstäd och golvbehandling, säger Agime.

Erfarenhet av maskiner har Agim nytta av när han kör städmaskiner hos kunder med stora kunder. En kund har till exempel  3 700 kvadratmeter golvyta som ska städas sex dagar i veckan. Och då är det viktigt att allt fungerar. Att hålla koll på maskinerna och ge dem en översyn utöver den stipulerade tiden ser han som självklart. Det handlar om att ge lite extra till sina kunder.

Att ställa upp för kunden är en ledstjärna för Agime och Agim. Egen tid får stå tillbaka för särskilda önskemål och kanske obekväma tider. För dem båda är det självklart kunden som står i centrum. Och det är en inställning som uppskattas. Tillsammans med resultatet av städningen skapar det en fungerande win-win-situation.
– Vi är glada att kunna hjälpa våra kunder och de njuter av en väl utförd städning, säger Agime.

 Varje kontrakt börjar med att Agime träffar kunden och tar reda på vad som efterfrågas och önskas. Med öppna frågor, erfarenhet och kunnande skaffar hon sig en bild om situationen. Sedan när de kommit överens om priset ser Agime till att hon och de anställda överträffar kundens förväntningar. Det handlar om att lära sig vad varje kund egentligen vill. Och det sker genom iakttagelser och en dialog.
– Jag har en väldig respekt för andra människors vilja, säger Agime.

Kommunikationen med kunderna är a och o. För en del kan det vara viktigt att golvlisterna dammsugs varje gång, andra strävar efter fläckfria ytor eller att kuddar är puffade och filtar prydligt vikta. Allt går av prismässiga skäl inte att utföra vid varje städtillfälle men i det långa loppet ska kunden känna sig belåten med helheten. Agime gör det här mycket bra och Tanums Rent och Fint har aldrig fått annat än beröm.
– Kunden bestämmer vad de vill ha men vi gör alltid det lilla extra, avslutar Agime.

Tage Wikströmsgata 14c
457 72 Grebbestad
0575-100 39 Mob. 0702-582130
agimeplava@hotmail.com